Ευκαιρίες προβολής και πώλησης των αγροτικών προϊόντων δίνονται μέσα από μία πρωτότυπη ιστοσελίδα που έχει δημιουργήσει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Πρόκειται για την ψηφιακή υπηρεσία «Ελληνικά Τρόφιμα», που βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση του υπουργείου (www.minagric.gr). Εκεί αγρότες, κτηνοτρόφοι, ομάδες παραγωγών, συνεταιρισμοί καθώς κι έμποροι, τυποποιητές και μεταποιητές μπορούν να αναζητούν συνεργασίες για τη διάθεση αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων.
Μέσα από την ιστοσελίδα οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι μπορούν να προβάλλουν λαχανικά, φρούτα,
γαλακτοκομικά, τυροκομικά, κρέατα και άλλα προϊόντα και από την άλλη πλευρά οι επιχειρηματίες του χώρου, δηλαδή οι έμποροι, τα συσκευαστήρια και οι μεταποιητές καθώς και καταστήματα μαναβικής, λιανικής, μίνι μάρκετ και σούπερ μάρκετ, μπορούν να αναζητούν τα προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν και στη συνέχεια να πωλήσουν στους καταναλωτές.
Η ψηφιακή υπηρεσία «Ελληνικά Τρόφιμα» δημιουργήθηκε κατόπιν πρωτοβουλιών του υπουργού Κ. Σκανδαλίδη και του υφυπουργού Γ. Δριβελέγκα και έχει ως σκοπό την εύκολη πρόσβαση κυρίως των αγροτών που δεν είναι οργανωμένοι στα δίκτυα διανομής των προϊόντών τους.
Η ιστοσελίδα έχει τεθεί σε λειτουργία από τις αρχές του μήνα και η χρήση της είναι απλή. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να μπαίνουν σε αυτή, να δημιουργούν τον λογαριασμό τους και μέσα από την προβολή των προϊόντών τους και άλλων στοιχείων τους να έρχονται σε επαφή και να κλείνουν συμφωνίες με εμπόρους κι επιχειρηματίες.
Επιπλέον, άλλο ένα όφελος που μπορούν να έχουν είναι η χωρίς κόστος προβολή των προϊόντών τους.
Η δυνατότητα που δίνει η ψηφιακή υπηρεσία «Ελληνικά Τρόφιμα» είναι ακόμη και η προώθηση των εγχώριων αγροτικών προϊόντων και στο εξωτερικό. Η ύφεση στην ελληνική οικονομία και η πτώση της εγχώριας ζήτησης δημιουργούν την ανάγκη αναζήτησης άλλων αγορών, όπως αυτές του εξωτερικού.
Σύμφωνα με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, βασική πολιτική επιλογή είναι η βελτίωση της ποιότητας παραγωγής και η προβολή των αγροτικών τροφίμων που παράγονται στην Ελλάδα. Η ανάδειξη των τοπικών προϊόντων, με τα ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά τους και η προώθησή τους στις μεγάλες καταναλωτικές αγορές. Η σύνδεση των παραγωγών με την «αγορά», σε μία αλυσίδα εμπιστοσύνης γύρω από την παραγωγή, την εμπορία και την κατανάλωση του ελληνικού τροφίμου, είναι ο βασικότερος στόχος.
Στο πλαίσιο αυτό το ΥπΑΑΤ αξιοποιεί τα ψηφιακά μέσα επικοινωνίας και προσφέρει τη δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να συνεργαστούν ψηφιακά για την ανάδειξη των προϊόντων και υπηρεσιών τους.
Μέσω της δικτυακής πύλης «Ελληνικά Τρόφιμα» καλούνται όλοι οι παραγωγοί να συμμετέχουν στην προσπάθεια αυτή, όπως αναφέρει η ηγεσία του υπουργείου, «γιατί η προώθηση των ελληνικών ποιοτικών τροφίμων αφορά όλους».
Τα κέρδη για τους παραγωγούς
*
Τα οφέλη για όλους τους εμπλεκόμενους στην αλυσίδα παραγωγής - διάθεσης αγροτικών προϊόντων είναι σημαντικά. Και ο κάθε... κρίκος σε αυτή μπορεί να χρησιμοποιήσει την ιστοσελίδα για την αναζήτηση ευκαιριών.
*
Πιο συγκεκριμένα, οι αγρότες - κτηνοτρόφοι - παραγωγοί - ομάδα παραγωγών - συνεταιρισμοί είναι σε θέση να εισάγουν πληροφορίες για τα προϊόντα που παράγουν καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας τους.
o
Οι έμποροι αποκτούν τη δυνατότητα να αναζητήσουν προϊόντα και να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για συνεργασίες με τους παραγωγικούς φορείς.
o
Οι διοργανωτές εκθέσεων γεωργικών προϊόντων αποκτούν πρόσβαση σε πληροφορίες προκειμένου να επικοινωνήσουν με τους παραγωγούς για την προώθηση των προϊόντων τους σε κλαδικές εκθέσεις.
o
Οι επιχειρήσεις συσκευασίας και τυποποίησης μπορούν να επιτύχουν συνεργασίες και να προγραμματίσουν τη δημιουργία νέων προϊόντων, με βάση τα στοιχεία παραγωγής.
o
Οι μεγάλες επιχειρήσεις λιανικής πώλησης (super market) μπορούν να έρθουν σε επικοινωνία με ομάδες παραγωγών - συνεταιρισμούς ή μεμονωμένους παραγωγούς για να οργανώσουν τις αγορές τους σε επώνυμα ελληνικά τρόφιμα.
o
Οι καταναλωτές θα ενημερώνονται διαρκώς για τα ελληνικά τρόφιμα, την εποχικότητά τους, τους παραγωγούς και τις περιοχές παραγωγής.
o
Οι αγρότες που καταχωρούν πληροφορίες, θα ενημερώνονται για παρόμοια ή συναφή στοιχεία αγροτικών εκμεταλλεύσεων, για βέλτιστες πρακτικές και θα αποκτούν τη δυνατότητα να οργανώνουν σε ομάδες την επιχειρηματική τους πρακτική, επιτυγχάνοντας οικονομίες κλίμακας στην τυποποίηση και τη διάθεση των προϊόντων τους.
Το υπουργείο σχεδιάζει να συνεχίσει την προσπάθεια αυτή προσφέροντας ολοένα και περισσότερες δυνατότητες και ευκολίες σε όσους ανταποκριθούν στην πρόσκληση αυτή, εξελίσσοντας τον ψηφιακό χώρο «Ελληνικά Τρόφιμα». Συγκεκριμένα:
* Στους παραγωγούς (μεμονωμένους ή ομάδες - συνεταιρισμούς) θα δοθεί η δυνατότητα το α' εξάμηνο του 2012 να δημιουργήσουν στις υποδομές του ΥπΑΑΤ με εύκολο τρόπο τις δικές τους ιστοσελίδες προώθησης των προϊόντων τους. Η ανάπτυξη αυτών των σελίδων δεν θα απαιτεί ειδικές γνώσεις, θα πραγματοποιείται με εύκολο και φιλικό τρόπο και θα δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης προσωπικών σελίδων με τυποποιημένη μορφή. Οι σελίδες θα περιλαμβάνουν φωτογραφίες των προϊόντων, κείμενα για την ανάδειξη των χαρακτηριστικών τους, οργανωμένα στοιχεία για την επικοινωνία από τους ενδιαφερόμενους για συνεργασία.
* Ειδικές δράσεις ψηφιακής «ιχνηλασιμότητας» των ελληνικών τροφίμων και ψηφιακής «συμβουλευτικής» σε θέματα αγροτικών επενδύσεων προετοιμάζονται συστηματικά και θα προστεθούν σταδιακά στις ήδη παρεχόμενες ψηφιακές υπηρεσίες.
ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΕΥΘΥΝΘΩ
* Στην ιστοσελίδα: greekfood.minagric.gr
chalkidiki-go.gr Μέσω 3feeet.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου