Η θεατρική σάτιρα φαίνεται να ενοχλεί μερίδα του εκκλησιαστικού κόσμου. Στο στόχαστρο των μητροπολιτών Εδέσσης, Ξάνθης και Πατρών βρέθηκε αυτή τη φορά το έργο «Τα κορίτσια με τα μαύρα» των Αλέξανδρου Ρήγα - Δημήτρη Αποστόλου, το οποίο ύστερα από μια χειμερινή σεζόν παραστάσεων στην Αθήνα (θα συνεχίσει και την επόμενη θεατρική σεζόν) είναι σε περιοδεία ανά την Ελλάδα, χωρίς πάντως να έχει προκληθεί το παραμικρό με τις προηγούμενες 36 παραστάσεις σε συνολικά 24 πόλεις. Το έργο «πατάει» στο σκάνδαλο της Μονής Βατοπεδίου και οι
δημιουργοί του στηλιτεύουν με ισχυρή δόση χιούμορ «τη σύγχρονη Ελλάδα, τη διαφθορά, τη διαπλοκή και την "ευλογημένη" απάτη», όπως αναφέρεται.
δημιουργοί του στηλιτεύουν με ισχυρή δόση χιούμορ «τη σύγχρονη Ελλάδα, τη διαφθορά, τη διαπλοκή και την "ευλογημένη" απάτη», όπως αναφέρεται.
Η σάτιρα, ορμώμενη από μια υπαρκτή υπόθεση, φαίνεται ότι ενόχλησε τους ιεράρχες. Η μητρόπολη Πατρών με παρέμβασή της ζήτησε από τον δήμο της πόλης να μην πραγματοποιηθούν οι προγραμματισμένες για τις 3 και 4 Σεπτεμβρίου παραστάσεις του έργου στο Αρχαίο Ωδείο της Πάτρας στο πλαίσιο του Διεθνούς Πολιτιστικού Φεστιβάλ, ενώ λέγεται πως μερίδα πιστών ετοιμάζεται για κινητοποιήσεις έξω από τον αρχαιολογικό χώρο εκείνες τις ημέρες.
Δεν είχαν περάσει παρά ελάχιστα 24ωρα από την αντίδραση της μητρόπολης Ξάνθης, η οποία εμφανίστηκε αντίθετη με την παρουσίαση του έργου στην πόλη. Σε ανακοίνωσή της μεταξύ των άλλων ισχυριζόταν πως «εάν στην Ελλάδα παρουσιάζονται τέτοιου είδους έργα που ειρωνεύονται τα όσια και τα ιερά της πίστεώς μας και υπάρχουν χριστιανοί Ελληνες που πληρώνουν για να χειροκροτήσουν, να ψυχαγωγηθούν, αυτό είναι κατάντημα».
«Είναι απαράδεκτο χριστιανοί ορθόδοξοι να επισκέπτονται τα μοναστήρια και παράλληλα να πληρώνουν εισιτήριο για να δουν τη συγκεκριμένη παράσταση και να χειροκροτούν τα ανόσια», υποστήριζε σε άλλο σημείο της ανακοίνωσης η μητρόπολη. Ο κόσμος που είχε γεμίσει το θέατρο επικροτούσε με το χειροκρότημά του τη σάτιρα, ανέφεραν από την πλευρά τους συντελεστές της παράστασης. «Δεν σατιρίζουμε την πίστη αλλά την Εκκλησία και τα έκτροπά της, τα οποία αποκαλύπτονται όλο και πιο συχνά στην εποχή μας», ανέφερε στα «ΝΕΑ» η Χρύσα Ρώπα που πρωταγωνιστεί στα «Κορίτσια με τα μαύρα», μαζί με τις Χρυσούλα Διαβάτη, Ελένη Καστάνη, Σοφία Μουτίδου και τον Σωτήρη Καλυβάτση.
«Το χιούμορ πάντα στηρίζεται σε μια δραματική κατάσταση και το γέλιο που προκαλεί μας λυτρώνει», τόνιζε η ηθοποιός. «Είναι δηλαδή διάλειμμα στον πόνο μας. Δεν αισθανόμαστε ότι προσβάλλουμε κανέναν». Και προβληματιζόταν. «Αυτό το Τίμιο Ξύλο που πουλιέται εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια γιατί δεν προσβάλλει την Εκκλησία ώστε να απαγορεύσει στους πιστούς να το αγοράζουν», απορούσε.
«Η Εκκλησία είναι θεσμός που αποτελείται από ανθρώπους, οι οποίοι πολλές φορές πέφτουν σε παραβατικές πράξεις και αυτές καυτηριάζουμε μέσα από την κωμωδία στο συγκεκριμένο έργο. Oποιος όμως θρησκευτικός ταγός ισχυριστεί ότι δεν υπάρχουν παραβατικές ενέργειες της Εκκλησίας ανήκει στη σφαίρα της υποκρισίας και του φαρισαϊσμού» ανέφεραν οι συγγραφείς Αλέξανδρος Ρήγας - Δημήτρης Αποστόλου και κατέληγαν: «Aς ανάψουν τις πυρές οι άρχοντες της Εκκλησίας να μπούμε όλοι εμείς μέσα και ας ανακράξουμε "ευτυχισμένο το 1967"».
πηγη:www.tanea.gr
πηγη:www.tanea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου