Παρασκευή 8 Απριλίου 2011

Όποια πέτρα κι αν σηκώσεις... τον όμιλο του κ. Μπόμπολα θα βρεις.


Επιστολή του ομίλου Ελλάκτωρ (Μπόμπολας​) στην εφημερίδα Δρόμος - η απάντηση της εφημερίδας
Ενοχλήθηκε το συγκρότημα Μπόμπολα από τα δημοσιεύματα του Δρόμου και με επιστολή (διαβάστε την ολόκληρη παρακάτω) που μας έστειλε ο Όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ, επιχειρεί να βάλει τα «πράγματα στη θέση τους». Στην επιστολή είναι διάχυτη η προσπάθεια να αποσυνδεθούν οι κατασκευαστικές δραστηριότητες του ομίλου Ελλάκτωρ, από το εκδοτικό συγκρότημα του Πήγασου ( Έθνος, Ημερησία, Mega Channel κ.λπ.), αφού, όπως χαρακτηριστικά τονίζεται «οι μέτοχοι του Έθνους δεν είναι μέτοχοι σε καμία από τις εταιρίες του Ομίλου Ελλάκτωρ». Σε κανένα δημοσίευμά μας



δεν αναφέραμε κάτι τέτοιο. Η μη ύπαρξη μετοχικής σχέσης, όμως, δεν σημαίνει και μη σύνδεση του ομίλου Ελλάκτωρ με τον Πήγασο.

Με δεδομένο ότι ο Λεωνίδας Μπόμπολας, βασικός μέτοχος και διευθύνων σύμβουλος της Ελλάκτωρ Α.Ε., είναι αδερφός του Φώτη Μπόμπολα, διευθύνοντος συμβούλου του Πήγασου, οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση για τη σχέση ή τις ευθείες... συνέργειες (πολιτικής πίεσης και διαπλοκής) είναι περιττή και αυτονόητη. Όσο είναι προφανές ότι δεν υπάρχει μετοχική σχέση, άλλο τόσο προφανές είναι πώς αξιοποιούνται και χρησιμοποιούνται παραδοσιακά τα ΜΜΕ από τους επιχειρηματίες, κάτι που δεν μπορεί κανείς να το διαψεύσει όσα επίσημα μετοχολόγια και αν ξεδιπλώσει. Η επιστολή επικεντρώνεται κυρίως σε δύο δημοσιεύματα του φύλλου της 19ης Μαρτίου. Το πρώτο αφορά την αποτροπή μετά από κινητοποίηση κατοίκων της έναρξης των εργασιών κατασκευής υπόγειου πάρκινγκ στο Α' Νεκροταφείο Αθηνών και το δεύτερο αναφέρεται στην προσπάθεια κατασκευής εργοστασίου καύσης απορριμμάτων στην Κρήτη. Χωρίς να απαντήσουμε στα επιμέρους ζητήματα που θέτει η επιστολή για τα δύο αυτά θέματα, αφού τα σχετικά ρεπορτάζ είναι απόλυτα έγκυρα και αληθή, θα σταθούμε σημειολογικά στο ότι το μόνο που δεν επιχειρείται να ανασκευαστεί είναι ο χαρακτηρισμός «"εθνικός" μεγαλοεργολάβος». Κάτι είναι κι αυτό...

Πέρα από προφανείς συνδέσεις επιχειρηματικών δραστηριοτήτων με εφημερίδες και... μεγάλα κανάλια και τα όποια πολιτικά συμπεράσματα προκύπτουν ως αυτονόητα, μια απλή επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Ομίλου Ελλάκτωρ, όπου ξεδιπλώνεται όλη η πολυσχιδής δράση του, είναι εξόχως αποκαλυπτική. Εκεί περιγράφονται αναλυτικά όλες οι δραστηριότητες (κατασκευή μεγάλων έργων και δρόμων, παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, αιολικά και φωτοβολταϊκά πάρκα, ανάπτυξη ακινήτων, σταθμοί πάρκινγκ, καζίνο κ.λπ.), αναδεικνύοντας μια χώρα υπό τη «σκέπη» του Ομίλου Ελλάκτωρ. Με συμμετοχή σε όλα (μα όλα) τα μεγάλα οδικά έργα, με ηγετική θέση στα αιολικά πάρκα και τη διαχείριση απορριμμάτων, με την κατασκευή και εκμετάλλευση σταθμών αυτοκινήτων, και πολλά άλλα ο όμιλος Ελλάκτωρ του κ. Λ. Μπόμπολα είναι παντού...

Ενδεικτικά του εύρους των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων να αναφέρουμε και κάποιες λιγότερο γνωστές πτυχές: Ο όμιλος συμμετέχει με ποσοστό 30% στην εταιρία Athens Resort Casino Ανώνυμη Εταιρία Συμμετοχών, που κατέχει το 49% των μετοχών της μεικτής πλέον εταιρίας Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας Α.Ε. και έχει αναλάβει τη διοίκηση και διαχείριση του καζίνο Mont Parnes και των Ξενοδοχείων Mont Parnes & Ξενία. Επίσης, η REDS, η εταιρία του ομίλου που ασχολείται με την ανάπτυξη ακινήτων, όπως επίσημα αναφέρεται, εκτός των άλλων «διερευνά επίσης και τις επενδυτικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην κατεύθυνση αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του δημοσίου (Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα Α.Ε., ΟΤΕ Α.Ε.), της εκκλησιαστικής περιουσίας κ.λπ.)». Προς Θεού, μην πάει το μυαλό σας στο κακό με αφορμή το ξεπούλημα των 50 δισ. που σχεδιάζεται. Τέλος, ο Όμιλος του κ. Λ. Μπόμπολα, συμμετέχει με ποσοστό 19,36% στην εταιρία European Goldfields, που ελέγχει το 95% των μετοχών της εταιρίας Ελληνικός Χρυσός Α.Ε. και με ποσοστό 5% στην Ελληνικός Χρυσός Α.Ε. (διαβάστε αναλυτικό ρεπορτάζ για τις κινητοποιήσεις των κατοίκων στις σελ. 22-23). Τα σχόλια είναι περιττά... Όσο για το ότι η εταιρία επιφυλάσσεται για την άσκηση κάθε νομίμου δικαιώματός της, δεν είχαμε καμιά αμφιβολία...

Τι χρεία έχομεν μαρτύρων…

Αντιγράφουμε από την ιστοσελίδα του ομίλου το (αποκαλυπτικό) βιογραφικό του κ. Λεωνίδα Μπόμπολα: «ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΜΠΟΜΠΟΛΑΣ Διευθύνων Σύμβουλος Πολιτικός Μηχανικός, Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο (1988). Από το 1988 έως το 1992 ορίστηκε Τεχνικός Διευθυντής μεγάλων έργων υποδομής στην εταιρία ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. Το 1992 ορίστηκε Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. και το 1994 Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας. Από το 1999, που έγινε η συγχώνευση της ΑΚΤΩΡ με την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ και μέχρι σήμερα, είναι βασικός μέτοχος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ Α.Ε. (πρώην ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ). Παράλληλα, είναι Διευθύνων Σύμβουλος, από την ίδρυσή της (1996) στην εταιρία Αττική Οδός Α.Ε., Πρόεδρος του Δ.Σ. στην εταιρία Αττικές Διαδρομές Α.Ε. (από το 1999), και Διευθύνων Σύμβουλος στα Αττικά Διόδια Α.Ε. (από το 2000). Επίσης είναι Διευθύνων Σύμβουλος στην εταιρία ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, Διευθύνων Σύμβουλος στην ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε. και στην ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε., Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου στην εταιρεία ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. και τέλος εκτελεί χρέη Προέδρου στην εταιρία ΗΛΕΚΤΩΡ Α.Ε. και Διευθύνοντος Συμβούλου στην εταιρία HERHOF GmbH.

Η επιστολή της Ελλάκτωρ προς τον Δρόμο

Το τελευταίο διάστημα παρατηρούμε, επανειλημμένα, στην εφημερίδα σας άρθρα και σχόλια που περιλαμβάνουν εσφαλμένες πληροφορίες και απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς για εταιρίες του ομίλου μας, ενώ εμπλέκουν στις δραστηριότητες μας πρόσωπα που δεν είναι μεταξύ των μετόχων της εταιρίας μας.

Τελευταία παραδείγματα δύο άρθρα που περιλαμβάνονται στο φύλλο της 19ης Μαρτίου.

Με το πρώτο άρθρο με τίτλο Είπαν STOP στις μπουλντόζες του Άκτωρα επιχειρήσατε να αφήσετε αιχμές για την επιχειρηματική δραστηριότητα του ομίλου μας.

− Σε αυτό ξεκινάτε αναφέροντας ότι «ο "εθνικός" μεγαλοεργολάβος κ. Μπόμπολας απέτυχε να ξεκινήσει της εργασίες κατασκευής υπόγειου πάρκινγκ στο Α' Νεκροταφείο Αθηνών, το πρωί της Δευτέρας 14/3, όταν επιτροπές κατοίκων κυριολεκτικά εκτόπισαν τα μηχανήματα και φορτηγά του». Θέλουμε, λοιπόν, να σας ενημερώσουμε πρώτον ότι στον ανάδοχο του έργου συμμετέχουν και άλλες εταιρίες, η δε δική μας συμμετοχή περιορίζεται στο 23%, ενώ η εταιρία μας έχει εκατοντάδες μετόχους ένας εκ των οποίων είναι ο κ. Λ. Μπόμπολας.

− Η κατασκευή των υπόγειων γκαράζ έχει ανατεθεί μετά από διαγωνισμό, και οι φορείς στους οποίους συμμετέχουμε καλούνται να υλοποιήσουν τις υποχρεώσεις που έχουν αναλάβει, στο πλαίσιο συμβάσεων που έχουν υπογράψει με το Ελληνικό Δημόσιο. Το ότι μια ομάδα κατοίκων αντιδρά δυναμικά στην κατασκευή του έργου, δεν συνεπάγεται και δικαίωση των θέσεών της. Αυτή η ομάδα, προφανώς, προτιμά τη σημερινή τριτοκοσμική κατάσταση της παράνομης στάθμευσης, ακόμα και σε παρακείμενους πεζόδρομους και στο διπλανό Άλσος Λογγίνου, των κατειλημμένων από αυτοκίνητα πεζοδρομίων ή της αδυναμίας στάθμευσης για όσους βρίσκονται στην περιοχή και για όσους μεταβαίνουν στο κοιμητήριο για να εκπληρώσουν θλιβερές υποχρεώσεις, της κυκλοφοριακής συμφόρησης στους στενούς δρόμους της περιοχής και της επιβάρυνσης της ατμόσφαιρας από τους ρύπους της αναζήτησης χώρου για στάθμευση με συνεχείς διαδρομές με εξαιρετικά ρυπογόνες χαμηλές ταχύτητες.

− Πρόσθετα, αποσιωπάται το γεγονός ότι τα δικαστήρια έχουν απορρίψει όλες τις αιτήσεις αναστολής της εφαρμογής των αποφάσεων που αφορούν την κατασκευή του πάρκινγκ, ενώ γράφετε ανακριβώς ότι θα κοπούν 80 δέντρα, που θα αντικατασταθούν με γκαζόν, όταν η αλήθεια είναι ότι θα κοπούν ή μεταφυτευθούν 66 δέντρα, που θα αντικατασταθούν με 96 νέα, οι δε πράσινες επιφάνειες θα αυξηθούν κατά 280%!

− Εντέχνως καταλήγετε στο άρθρο σας με το σύνθημα Έθνος, Κερατέα, Αττική Οδός, του Μπόμπολα τα κέρδη πληρώνει ο λαός προσπαθώντας να διαστρεβλώσετε την αλήθεια. Για να αποκαταστήσουμε, λοιπόν, την αλήθεια σας ενημερώνουμε ότι οι μέτοχοι του Έθνους δεν είναι μέτοχοι σε καμία από τις εταιρίες του Ομίλου Ελλάκτωρ. Στο έργο της Κερατέας (προφανώς εννοείται το ΧΥΤΥ) δεν μετέχει καμία από τις εταιρίες του ομίλου μας, καμία δε δεν συμμετείχε καν στο διαγωνισμό. Όσο για την Αττική Οδό, αυτή αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα που έχουν υλοποιηθεί στην Ελλάδα, την έχουν «αγκαλιάσει" οι Αθηναίοι και οι μέτοχοι ακόμα δεν έχουν πάρει ούτε τα πρώτα μερίσματα από την επένδυση που ξεκίνησαν εδώ και δεκαπέντε χρόνια!

Το δεύτερο άρθρο σας με τίτλο «Κρήτη: Κατασκευή εργοστασίου καύσης θέλει ο Μπόμπολας» και πάλι κινείται στην ίδια κατεύθυνση δημιουργίας απατηλών εντυπώσεων.Προσπαθείτε να δημιουργήσετε μια οσμή σκανδάλου αναφέροντας ότι γίνονται «ημερίδες, συναντήσεις και συσκέψεις... για το θέμα των σκουπιδιών», με στόχο να προωθηθεί η μέθοδος της καύσης. Πάλι, δε, καταλήγετε εντέχνως στο συγκρότημα του «Πήγασου», με το οποίο δεν έχουμε ουδεμία μετοχική σχέση. Όσο για την τεχνολογία της καύσης που αναφέρετε, σας ενημερώνουμε ότι η θυγατρική μας Ηλέκτωρ υλοποιεί τα πλέον τεχνολογικά προηγμένα έργα διαχείρισης αστικών απορριμμάτων σε χώρες όπως η Γερμανία, η Ρωσία και η Κύπρος, τα οποία δεν έχουν ουδεμία σχέση με την τεχνολογία της καύσης και τα οποία μακάρι να υιοθετούσε και η Ελλάδα. Βλέπετε, υπάρχουν χώρες όπου προτιμούν τη διαχείριση απορριμμάτων σε σύγχρονες μονάδες, αναγνωρίζουν την τεχνογνωσία και τη φερεγγυότητα των εταιρειών μας και δεν ονομάζουν προστασία περιβάλλοντος την ντροπή των ανεξέλεγκτων χωματερών.

Ελπίζουμε η επιστολή αυτά να φανεί χρήσιμη για την ενημέρωση τόσο τη δική σας όσο και των αναγνωστών σας και επιφυλασσόμεθα για την άσκηση κάθε νομίμου δικαιώματος μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: